КЉУЧ ЈЕ У КЊИГАМА (ESCAPE ROOM)
Ближио се и Савиндан, али и време одлуке – хоће ли се неко од седмака одлучити за такмичење Књижевна олимпијада. Стални и повремени чланови додатне наставе од почетка школске године долазе на часове, по договору, да ће се дружити са онима који воле да анализирају прочитана дела, да се без тензије спремају полако за завршни испит, а да се тек на крају, ако им време, распоред часова, провере знања, тренинзи, симпатије, пробе хора и глуме, такмичења из осталих предмета дозволе, можда одлуче и за ово такмичење. Тестове смо чували за оне дане – после одлуке, а пре тога, остало је још да се упознамо са циљевима, садржајем и пропозицијама овог такмичења.
Отуд идеја о угледном часу наставнице српског језика Сандре Ђорђевић који ће се одржати у оквиру додатне наставе за ученике 7. разреда. Они који желе да знају више, заиста, то заслужују.
Наставна тема: Такмичење ученика основних школа из књижевности „Књижевна олимпијада“
Наставна јединица: Кључ је у књигама (ESCAPE ROOM ).
Намера је била да се чланови додатне наставе упознају са циљевима, задацима, организацијом, главном и помоћном литературом неопходном за такмичење, Књижевна олимпијада, па да онда провере са ког нивоа знања улазе у ову причу, играјући разне игре. Пре почетка главног дела часа, представили су се, рекли своје рзлоге зашто посећују часове додатне наставе, а стари такмичари се похвалили највећим успесима на такмичењу из језика до сада.
Игра 1 – Разврстај картице са називима књижевних дела у кутује ЛИРИКА – ЕПИКА – ДРАМА
Игра 2 – Направи асоцијацију чије ће коначно решење бити задати писац
Игра 3 – Учешће у квизу: Књижевнотеоријски појмови (Флеш картице – Worldwall)
Игра 4 – Пантомима (Објасни екипи наслов задатог књижевног дела, уз помоћ унапред договорених знакова)
Игра 5 – Погоди загонетну личност (Лик из обрађеног књижевног дела)
Поене је бележила уважена гошћа, мало старија ученица 8. разреда Дара Лукић, која је у паузи између игара, поделила значајна искуства стечена на Републичком такмичењу Сремским Карловцима, из угла ученика такмичара. Процену квалитеа и креативних решења за асоцијације, вршио је Актив српског језика у комплетном саставу. У време пребројавања поена, учесници су кроз Kahoot квиз проверили колико су научили о Књижевној олимпијади. Резултати су били одлични. И таман кад су мислили да је то крај, сладећи се колачићима, схватили су да је пред њима главни задатак, круна часа, треба применити своје знање у животу. Врата се закључавају уз саопштење да њихова учионица постаје ESCAPE ROOM, а да им познавање књижевности, информатичке писмености, односа бројки и слова, присуство здраве логике, једино могу помоћи да нађу кључ и ослободе се. Какво интересовање! Договарање, гласно размишљање, узајамно помагање, инструкције, прелиставање. Кључ је пронађен релативно брзо уз само малу помоћ за први корак.
Штета што није било више времена па да низ препрека буде дужи. Опет, ово је било сасвим довољно да се циљ часа у потпуности реализује на задовољство учесника и гостију, које смо све време укључивали у игре.
После овакве едукативне игре, није толико важно ко ће се одлучити за такмичење, а ко неће. Сви су научили да је кључ у књигама, до мудрости, али и до среће и благостања. Да је то истина доказују ученици који нису присустволи часу, али су видели изложене књиге са мистичним насловима и корицама, те су их сутра већ разграбили из библиотеке. И то они који за легендарну причу о Светом Сави од 10 редова , кажу да су је прочитали само до пола.
Нашли смо изгледа кључ који отвара многа врата.
Оставите одговор