ПЕЉМЕНИ или ВАНИЛИЦЕ?
На ово питање су данас покушали да нађу одговор ученици 7-1 и 7-2 наше школе уз помоћ наставника технике и технологије, Стевана Момчиловића, наставнице географије, Силвије Божиновске, педагога школе, Маје Милојевић, професорке руског језика Алексиначке гимназије, Оливере Војиновић а уз свесрдну помоћ Маше Момчиловић и Јулије Радуловић, мајки двоје наших ученика (више о њиховом раду можете сазнати на њиховој Инстаграм страници – запратите их и останите у току ruski_pelmen_).
Ученици седмог разреда који уче о географским одликама држава света и слушају предмет домаћинство, су припремали два карактеристична јела руске и наше кухиње, пељемни и ванилице. Они су имали прилику да виде како се праве ова два специјалитета али и да се сами окушају у кулинарским способностима. Јела су спремале мајке двоје наших ученика, иначе пореклом из Русије и наставница географије и педагогица школе.
Пре припреме јела, ученици руско-српског одељења Алексиначке гимназије су представили презентацију о руској кухињи, најпознатијим јелима, посластицама и пићима. Било је речи о каши, пељменима, боршчу, винигрету, сиринкима, блинима и чају и све то прво на руском а потом и на српском језику.
Неки ученици су развлачили тесто и правили пељмение а неки су правили ванилице. Било је веома занимљиво али колико год да је било лепо радити, најлепши део је била дегустација припремљених специјалитета.
Ученици су поделили папире са рецептима, слушали о занимљививостима из Русије и на крају разменили утиске са овог двочаса. Прилику да уживају у данашњем часу, да пробају специјалитете и да се увере у ефикасност оваквог начина организовања наставе, имали су наши драги гости: Лариса Јершова, Ана Јудина и Наталија Моисејева, професорке из Русије, лектори у Алексиначкој гимназији и менаџер квалитета у „Магна Ситинг“, Елена Денисова, са асистенткињом Анђелијом, директор и наставници школе. Атмосферу су употпуниле ноте Подмосковских вечери и Рјабинушке.
Данас смо направили корелацију између домаћинства, географије, руског језика, информатике, математике, музичке културе и предузетништва, остварили смо међупредметне компетенције, показали ученицима професионалну оријентацију и предузетништво, остварили сарадњу са локалном заједницом и изузетну сарадњу са родитељима….
А питање из наслова овог текста? Остало је без одговора. Нико није могао да одлучи шта је било лепше и укусније. Можда ви можете решити недоумицу…
Оставите одговор